Even een korte ontspanningsoefening nodig?
Deze oefening kun je doen tussen de bedrijven door op een plek waar je niet gestoord wordt. Deze oefening duurt iets meer dan 3 minuten.
Gerelateerde berichten
“Wat is nou mijn talent?”, vroeg ze wanhopig aan mij. “Ik weet toch niet wat mij nou zo uniek maakt?” Herken je dit?…
The sky is the limit.
Dat klinkt heerlijk, maar kan ontzettend lastig zijn.
Zeker als je onder de categorie twijfelaars valt. Als twijfelaar kun je het gevoel hebben dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Vind je al die opties maar lastig.
Kan het je een overweldigend gevoel geven of juist verlammen.
Kon je maar van alle keuzes de mogelijkheden leren kennen en de consequenties overzien!
Dat zou het maken van keuzes wel echt makkelijker maken.
Toch? Of is dat niet noodzakelijk?
HEB JIJ HET GEVOEL DAT JIJ JE VRIJ KAN UITSPREKEN BINNEN JE ORGANISATIE ZONDER NEGATIEVE GEVOLGEN?
Hoe vreemd ook. Maar psychologische veiligheid op de werkplek is niet vanzelfsprekend.
We hebben het dan over een werkplek waar jij jezelf kan zijn.
Waar jij fouten mag maken.
Waar jij de ruimte voelt om je uit te spreken en het oneens te zijn met andere leden van je team.
Zonder een gevoel van angst te ervaren.
Ook al weten we dat het de basis is voor een goede samenwerking, voor innovatie en voor een leerklimaat. En dus waar ook de resultaten hoger zijn.
Toch spreek ik nog te veel professionals waarbij zij niet de vrijheid voelen om zich te uiten vanwege negatieve ervaringen die er hebben plaatsgevonden op de werkvloer.
Lees in dit blog hoe je de veiligheid kan verbeteren.
Hoe bind jij de mensen aan jouw organisatie?
In hoeverre ben je oprecht bekend met wat jouw mensen nodig hebben om zich gelukkig te voelen in hun werk?
Is het niet zo dat als je de dingen doet vanuit innerlijk noodzaak, je het meest kunt betekenen?
Voor jezelf maar juist ook voor anderen.
Geeft dat niet alleen al meer voldoening dan de dingen doen voor eigen gewin en belang?
Worden we nu ook niet terug geworpen op de essentie?
We hebben de neiging om met anderen daarover in gesprek te gaan.
Maar ga eens in gesprek met jezelf met de vragen in dit blog.
Kost het je veel energie om je team aan te sturen?
Lukt het je maar niet om de positieve kant van het team te zien?
Gaat er veel aandacht naar een aantal teamleden die negatief gedrag vertonen?
Dan is dit artikel interessant voor jou.
Als leider heb je namelijk veel invloed op positieve groepsvorming.
Dit leg ik uit aan de hand van de piramide van Maslow.
Toen Wendy een burn-out kreeg, besloot ze dat het tijd was voor een drastische verandering.
In dit blog lees je hoe zij transformeerde met behulp van coaching.
Wat heeft het voor zin om je bed uit te komen als je niet weet waarom je dat zou doen. Niet weten waarom je tot actie zou moeten komen, heeft te maken met het ontbreken van positieve toekomst doelen.
Misschien heb je nog nooit nagedacht over jouw doelen in je leven of lijken je doelen nu wel heel ver weg.
Weet dat iedereen een positief doel nodig heeft om prettig te kunnen functioneren.
Dit kun je doen als iets aan je blijft knagen!
Deze week had ik een aantal klanten waarbij dit als thema naar voren kwam.
Dat knagende gevoel…dat je maar niet los kan laten.
Wat bakken energie kost.
En je weet niet goed wat je er mee moet.
Dus ik neem jullie even mee met een verhaal van één van mijn klanten.
In dit artikel lees je wat je kan doen als jij zelf ook blijft zitten met een knagend gevoel, zodat ook jij geïnspireerd raakt om hiermee aan de slag te gaan.
Dat leidinggevenden een cruciale rol spelen bij het behoud van jonge mensen lijkt mij vanzelfsprekend.
Maar hoe je er nu voor zorgt dat jonge mensen ook echt tevreden zijn over jou als leidinggevende en visa versa, kan nog wel eens een uitdaging zijn. Zeker in deze krappe arbeidsmarkt.
Laatst hoorde ik op de radio een interview met een beroemd fotografe. Het ging over haar creatiekracht en hoe het haar gelukt is om zulke mooie creaties te maken, waarop ze antwoordde: ‘Iedereen wilt toch iets creëren”. Of het nu groot of klein is. Door heel goed te luisteren naar je eigen stem en hier ook daadwerkelijk acties op te zetten, kan je gehoor geven aan je creaties.
Dit triggerde mij.
Want is dit ook echt zo?
Young Professionals zijn nodig om de innovatie in je organisatie te realiseren. Het zijn namelijk over het algemeen kansdenkers. Mensen die mogelijkheden zien, vol enthousiasme aan het werk gaan, een positieve vibe brengen in overleggen, kansen aangrijpen, zichzelf doelen stellen om zich te ontwikkelen en vooruit te komen en werken aan een positieve mindset!
Ze ervaren het leven als een plaats van mogelijkheden om wensen, verlangens en doelen te realiseren! Om te leren door te reflecteren.
Kansdenkers zijn zich ervan bewust dat door te denken als ‘normaal’, de werkelijkheid zich ook aandient als ‘standaard’. Ze zijn daarom voortdurend op zoek naar het anders denken.
Motivatie. Draait het daar niet altijd om?
Juist in tijden als deze zie je mensen vanuit intrinsieke motivatie tot van alles in staat zijn.
Want wanneer je diep gemotiveerd bent, kun je (bijna) alles.
In ieder geval meer dan je misschien nu denkt. En dat geeft voldoening.
Lukt het jou om gemotiveerd te zijn en te blijven in tijden als deze?
Lees in dit artikel wat je kunt doen.
In deze tijden van crisis wordt het maar weer eens heel duidelijk……. je kunt niet om jezelf heen.!
Dus des te belangrijker om ‘jezelf’ maar eens onder de loep te nemen.
Want hoe gaat het eigenlijk met jezelf? Hoe goed doe je het op dit moment en hoe ervaren anderen dat?
Dat je niet om jezelf heen kunt lijkt mij duidelijk, maar dat je daar invloed op uit kunt oefenen is wellicht nog niet zo bekend bij je.
Hoe fijn zou het zijn als je meer zelfsturing kan krijgen over hoe jij je voelt, gedraagt en denkt?
The sky is the limit.
Dat klinkt heerlijk, maar kan ontzettend lastig zijn.
Zeker als je onder de categorie twijfelaars valt. Als twijfelaar kun je het gevoel hebben dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Vind je al die opties maar lastig.
Kan het je een overweldigend gevoel geven of juist verlammen.
Kon je maar van alle keuzes de mogelijkheden leren kennen en de consequenties overzien!
Dat zou het maken van keuzes wel echt makkelijker maken.
Toch? Of is dat niet noodzakelijk?